Toepasssingen zink

Goed voor uw skelet

Zink speelt een rol bij uw botaanmaak en is goed voor het behoud van sterke botten.

Goed voor celdelingproces

Zink speelt een rol in het proces van weefselgroei en – ontwikkeling.

Goed voor uw geheugen en concentratie

Zink is goed voor uw concentratie en speelt een belangrijke rol bij geestelijke inspanning en activiteit.

Draagt bij aan metabolisme

Zink speelt een rol bij de normale opbouw en afbraak van koolhydraten, vetten, eiwitten, vitamine A en DNA. Daarbij speelt zink een rol bij een normaal zuur-base evenwicht.

Goed voor uw gezichtsvermogen

Zink speelt een rol in het functioneren van uw netvlies en is nodig om scherp te blijven zien (ook in het donker).

Goed voor uw haar, huid en nagels

Zink houdt uw haren glanzend en sterk en draagt bij aan de normale haargroei. Zink voedt uw huid en is ook goed voor uw nagels.

Goed voor uw testosterongehalte

Zink is goed voor de vruchtbaarheid van mannen en draagt bij tot de instandhouding van normale testosterongehalten in uw bloed.

Helpt uw immuunsysteem

Zink zorgt mede voor een goede weerstand en helpt als antioxidant uw lichaam te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Per dag heeft u 7-9 mg* zink per dag nodig.

Als u zwanger bent of borstvoeding geeft heeft u respectievelijk 9-11 mg zink per dag nodig.

De maximaal veilige dosis voor zink is 25 mg per dag.

* Respectievelijk voor vrouwen en mannen.

Wist u dat …

  • er voldoende zink in uw WLS multivitamine zit om uw haar sterk te houden en de normale groei ervan te ondersteunen?
  • zink in veel verschillende voedingsmiddelen zit, zoals in vlees, kaas, graanproducten, noten, schaal- en schelpdieren?