Toepassingen magnesium

Goed voor uw skelet

Magnesium is van belang voor het behoud van sterke botten en tanden.

Helpt bij celdelingproces en groei

Magnesium speelt een rol in het proces van weefselgroei en -ontwikkeling in uw lichaam. Magnesium helpt ook bij het opbouwen van lichaamseiwit in cellen en weefsels.

Ondersteunt uw energieniveau

Magnesium helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten uit uw voeding en activeert de natuurlijke energie in uw lichaam.

Goed voor uw geheugen en zenuwen

Magnesium is goed voor uw geestelijke balans, draagt bij aan uw concentratie en leerprestaties en is goed voor uw geheugen en gemoedstoestand. Ook is magnesium van belang voor uw zenuwstelsel.

Goed voor uw spieren

Magnesium speelt een rol bij het behouden van sterke en soepele spieren en ondersteunt uw hartspier.

Draagt bij aan uw fitheid

Magnesium helpt vermoeidheid en moeheid te verminderen.

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 280-350 mg* magnesium nodig.

De aanvaardbare bovengrens voor magnesium in supplementen bovenop de normale consumptie is 250 mg. Deze waarde ligt nog ver onder het laagste niveau van inname waarbij ongewenste effecten zijn waargenomen.

* Respectievelijk voor vrouwen en mannen

Wist u dat …

  • FitForMe magnesiumcitraat gebruikt in haar supplementen? Dit is een vorm die goed door uw lichaam wordt opgenomen.
  • magnesium veel gebruikt wordt door sporters, omdat het de spieren sterk en soepel helpt houden?
  • magnesium helpt vermoeidheid, die u na de operatie kunt voelen, te verminderen?