Toepassingen ijzer

Ondersteunt aanmaak rode bloedcellen

IJzer heeft een gunstige invloed op de normale vorming van uw rode bloedcellen en hemoglobine. Zo is ijzer goed voor een normaal zuurstoftransport in uw lichaam.

Helpt bij celdelingproces

IJzer speelt een rol in het proces van weefselgroei en -ontwikkeling in uw lichaam.

Goed voor uw geheugen en concentratie

IJzer is goed voor uw geheugen, concentratievermogen en houdt uw geest helder.

Ondersteunt uw energieniveau

IJzer helpt energie vrij te maken uit vetten, koolhydraten en eiwitten en activeert de natuurlijke energie in uw lichaam.

Zorgt mede voor goede weerstand

IJzer heeft een gunstige invloed op uw immuunsysteem.

Draagt bij aan uw fitheid

IJzer helpt uw vermoeidheid en moeheid te verminderen.

Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Per dag heeft u als volwassene 9 mg ijzer nodig.

Vrouwen die nog menstrueren hebben per dag 15 mg ijzer nodig.

De maximale veilige bovengrens voor ijzer is vastgesteld op 50 – 75 mg ijzer per dag.

Wist u dat …

  • calcium kan de opname van ijzer belemmeren? Daarom dient u calcium apart van uw multivitamine in te nemen. Vitamine C bevordert juist de opname van ijzer.
  • we bij FitForMe ijzerfumaraat toevoegen aan onze supplementen? Dit is heemijzer en wordt goed opgenomen door uw lichaam.
  • ijzer helpt vermoeidheid, die u na de operatie kunt voelen, te verminderen?